Освітня та психосоціальна підтримка дітей та їхніх родин, які постраждали від війни.
МОЯ КІМНАТА
Освітня та психосоціальна підтримка дітей та їхніх родин, які постраждали від війни.
У межах проєкту облаштовані інтерактивні освітні центри для родин з дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах, зазнали освітніх втрат чи мають особливі освітні потреби.
До роботи з відвідувачами центрів залучені педагоги, логопеди, психологи, ведучі творчих, корекційних, розвивальних заходів.
Зараз діють два центри у Харкові. Основний, у Слобідському районі, для всіх бажаючих та філія —на базі ПЗ «Харківський єврейський ліцей „Шаалавім“» для учнів ліцею. У 2022-2023 роках працював центр у Хмельницькому за підтримки БФ «Хесед Бешт»
Які послуги є в центрі?
Послуги представлені двома програмами — загальною та поглибленою.
Перед початком навчання в тій чи іншій програмі, учасники проходять тестування для визначення рівня знань та навичок.
Поглиблена програма включає:
Програми підготовки до школи, НМТ.
Індивідуальні та групові заняття з основних шкільних предметів.
Групові заняття з англійської мови для дітей.
English Speaking Club для підлітків.
Індивідуальні та групові логопедичні заняття.
Індивідуальні та групові консультації психолога.
Консультації та підтримку батьків фахівцями центрів.
Загальна програма включає:
Заходи для емоційного розвантаження дітей (творчі майстер-класи, студії, арттерапія тощо).
Профорієнтаційні програми для підлітків.
Тренінги для дорослих та дітей.
Програми з розвитку та формування життєвих навичок.
Які послуги є в центрі?
Послуги представлені двома програмами — загальною та поглибленою. Перед початком навчання в тій чи іншій програмі, учасники проходять тестування для визначення рівня знань та навичок.
Поглиблена програма включає:
Програми підготовки до школи, НМТ.
Індивідуальні та групові заняття з основних шкільних предметів.
Групові заняття з англійської мови для дітей.
English Speaking Club для підлітків.
Індивідуальні та групові логопедичні заняття.
Індивідуальні та групові консультації психолога.
Консультації та підтримку батьків фахівцями центрів.
Загальна програма включає:
Заходи для емоційного розвантаження дітей (творчі майстер-класи, студії, арттерапія тощо).
Профорієнтаційні програми для підлітків.
Тренінги для дорослих та дітей.
Програми з розвитку та формування життєвих навичок.
По завершенню участі в проєкті спостерігаємо підвищення рівня учасників за такими напрямками:
81%
когнітивні навички
77%
українська мова
72%
математика
59%
психологічний добробут
57%
соціальний розвиток
ВІДГУКИ
Юлія Федоровська, мати 6-річного Іллі
До початку занять у центрі «Моя кімната» ми з сином пережили багато труднощів. Він має інвалідність з раннього віку, не міг говорити, і відновлення було непростим. Коли почалися вибухи й сирени, його стан знову погіршився. Він став замкнутим, нервовим, і наші зусилля, які до війни приносили результат, зникли. Було дуже важко і матеріально, і психологічно, і навіть фізично.
Коли ми вперше приїхали до центру, я не вірила, що хтось може допомогти. Але до наших проблем поставилися з розумінням та теплом. Ілля почав працювати з логопедом, і це дало результат: він вже вимовляє прості слова. Також він став відвідувати заняття з психологом та поступово ходити на групові заняття. Спочатку Ілля боявся великої кількості дітей, але вже через кілька тижнів я помітила зміни. Мій хлопчик просто біжить на заняття, йому дуже подобається.
Мені тепер легше, бо я бачу, що наші зусилля в цьому проєкті дають результат. Найбільше за все я хочу подякувати викладачам, вони віддають усіх себе. Чудово, що є такий проєкт, який безоплатно допомагає дітям!
Наталія Кахарішена, мати 10-річної Ірини
Наша родина з Бахмута. Під час евакуації ми з Ірою потрапили під обстріл на вокзалі у Краматорську, були поранення. Після лікування та довгих переїздів ми зупинилися у Хмельницькому. Іра дуже переживала і лякалася кожного сигналу тривоги. Їй було складно спілкуватися та навіть знаходитися серед дітей.
З літа 2022 року я дізналася про центр «Моя кімната». Відтоді ми з Ірою постійно відвідуємо заняття, і вже за кілька місяців я побачила значні зміни в її поведінці та навчанні. Спершу з нею працював психолог, і завдяки цим індивідуальним заняттям вона поступово позбулася тривожності.
Після цього Іра почала повертатися до навчання. Особливо нам допомогли уроки з математики та англійської мови. Спочатку їй було важко концентруватися, але педагоги допомогли подолати ці труднощі. Іра стала спокійнішою, зібранішою.
Завдяки центру моя дочка адаптувалася до нового міста, школи. Їй тут спокійно, має чимало друзів. Я бачу, що вона спілкується та вчиться, як і повинна дитина її віку. Дякую організаторам цього проєкту за комфортний простір для розвитку.
Марина Власенко, мати 8-річної Софії
Завдяки проєкту «Моя кімната» наше життя змінилося. Моя дочка Софія пройшла тестування і потрапила на поглиблену освітню програму. Тепер вона займається математикою та українською мовою, а також працює з психологом, і я бачу, як ці заняття допомагають їй. За пів року вона стала впевненішою, навчання знову приносить їй радість, і вона обожнює спілкуватися з однолітками та педагогами.
Після двох років дистанційної освіти «Моя кімната» стала для нас маленьким замінником школи – тут ми знаходимо підтримку і спокій, радіємо успіхам. Я щиро вдячна всім, хто створив і підтримує цей центр, бо без нього моїй дитині було б набагато складніше.
Всеволод Моісєєв, 17 років
Коли я дізнався про проєкт «Моя кімната», то не мав особливих очікувань. Після двох років дистанційки, здавалося, що зацікавити мене у навчанні буде складно. Але заняття в групах, живе спілкування з однолітками й спільна підготовка до іспитів змінила мій погляд. Через декілька місяців участі, я зрозумів, що можу успішно вивчати предмети, навіть математику, яку до цього не дуже любив. І, головне, я почав вірити в себе.
Курс «BeProfi» допоміг мені зрозуміти, яку професію хочу отримати. Я також знайшов тут друзів і наставників, які підтримують мене на цьому шляху. Хоча іноді буває важко через ситуацію в місті та стрес від підготовки до іспитів, я вдячний команді центру за те, що дають мені сили й натхнення рухатися вперед. Тепер я планую вступити до навчального закладу, де зможу втілити свої амбіції в життя.
Олена Потамошнєва, логопед у центрі
Як практикуючий логопед з багаторічним досвідом, можу сказати, що центр «Моя кімната» став важливою частиною допомоги дітям з особливими освітніми потребами. Це місце, де вони отримують не лише кваліфіковану логопедичну підтримку, але й необхідне для мовленнєвого розвитку спілкування. Після початку війни багато дітей втратили доступ до постійних занять із спеціалістами, адже онлайн формат не завжди ефективний для них. Тому офлайн заняття тут надзвичайно важливі.
Кожен маленький успіх у мовленні дитини – це велике досягнення для нас. Незалежно від труднощів, які виникають у роботі, відчуття вдячності батьків та спостереження за розвитком моїх учнів щодня надихає мене продовжувати. У центрі ми працюємо не лише з дітьми, але й з їхніми родинами, пояснюючи, як допомогти дитині розвиватися мовленнєво й когнітивно між нашими заняттями. Це вимагає великої емпатії, терпіння і розуміння.
В умовах стресу, коли безпекова ситуація в Харкові залишається складною, центр «Моя кімната» надає дітям необхідне стабільне середовище, де вони можуть бути просто дітьми. Це, на мою думку, найважливіше.
ВІДГУКИ
Юлія Федоровська, мати 6-річного Іллі
До початку занять у центрі «Моя кімната» ми з сином пережили багато труднощів. Він має інвалідність з раннього віку, не міг говорити, і відновлення було непростим. Коли почалися вибухи й сирени, його стан знову погіршився. Він став замкнутим, нервовим, і наші зусилля, які до війни приносили результат, зникли. Було дуже важко і матеріально, і психологічно, і навіть фізично.
Коли ми вперше приїхали до центру, я не вірила, що хтось може допомогти. Але до наших проблем поставилися з розумінням та теплом. Ілля почав працювати з логопедом, і це дало результат: він вже вимовляє прості слова. Також він став відвідувати заняття з психологом та поступово ходити на групові заняття. Спочатку Ілля боявся великої кількості дітей, але вже через кілька тижнів я помітила зміни. Мій хлопчик просто біжить на заняття, йому дуже подобається.
Мені тепер легше, бо я бачу, що наші зусилля в цьому проєкті дають результат. Найбільше за все я хочу подякувати викладачам, вони віддають усіх себе. Чудово, що є такий проєкт, який безоплатно допомагає дітям!
Наталія Кахарішена, мати 10-річної Ірини
Наша родина з Бахмута. Під час евакуації ми з Ірою потрапили під обстріл на вокзалі у Краматорську, були поранення. Після лікування та довгих переїздів ми зупинилися у Хмельницькому. Іра дуже переживала і лякалася кожного сигналу тривоги. Їй було складно спілкуватися та навіть знаходитися серед дітей.
З літа 2022 року я дізналася про центр «Моя кімната». Відтоді ми з Ірою постійно відвідуємо заняття, і вже за кілька місяців я побачила значні зміни в її поведінці та навчанні. Спершу з нею працював психолог, і завдяки цим індивідуальним заняттям вона поступово позбулася тривожності.
Після цього Іра почала повертатися до навчання. Особливо нам допомогли уроки з математики та англійської мови. Спочатку їй було важко концентруватися, але педагоги допомогли подолати ці труднощі. Іра стала спокійнішою, зібранішою.
Завдяки центру моя дочка адаптувалася до нового міста, школи. Їй тут спокійно, має чимало друзів. Я бачу, що вона спілкується та вчиться, як і повинна дитина її віку. Дякую організаторам цього проєкту за комфортний простір для розвитку.
Марина Власенко, мати 8-річної Софії
Завдяки проєкту «Моя кімната» наше життя змінилося. Моя дочка Софія пройшла тестування і потрапила на поглиблену освітню програму. Тепер вона займається математикою та українською мовою, а також працює з психологом, і я бачу, як ці заняття допомагають їй. За пів року вона стала впевненішою, навчання знову приносить їй радість, і вона обожнює спілкуватися з однолітками та педагогами.
Після двох років дистанційної освіти «Моя кімната» стала для нас маленьким замінником школи – тут ми знаходимо підтримку і спокій, радіємо успіхам. Я щиро вдячна всім, хто створив і підтримує цей центр, бо без нього моїй дитині було б набагато складніше.
Всеволод Моісєєв, 17 років
Коли я дізнався про проєкт «Моя кімната», то не мав особливих очікувань. Після двох років дистанційки, здавалося, що зацікавити мене у навчанні буде складно. Але заняття в групах, живе спілкування з однолітками й спільна підготовка до іспитів змінила мій погляд. Через декілька місяців участі, я зрозумів, що можу успішно вивчати предмети, навіть математику, яку до цього не дуже любив. І, головне, я почав вірити в себе.
Курс «BeProfi» допоміг мені зрозуміти, яку професію хочу отримати. Я також знайшов тут друзів і наставників, які підтримують мене на цьому шляху. Хоча іноді буває важко через ситуацію в місті та стрес від підготовки до іспитів, я вдячний команді центру за те, що дають мені сили й натхнення рухатися вперед. Тепер я планую вступити до навчального закладу, де зможу втілити свої амбіції в життя.
Олена Потамошнєва, логопед у центрі
Як практикуючий логопед з багаторічним досвідом, можу сказати, що центр «Моя кімната» став важливою частиною допомоги дітям з особливими освітніми потребами. Це місце, де вони отримують не лише кваліфіковану логопедичну підтримку, але й необхідне для мовленнєвого розвитку спілкування. Після початку війни багато дітей втратили доступ до постійних занять із спеціалістами, адже онлайн формат не завжди ефективний для них. Тому офлайн заняття тут надзвичайно важливі.
Кожен маленький успіх у мовленні дитини – це велике досягнення для нас. Незалежно від труднощів, які виникають у роботі, відчуття вдячності батьків та спостереження за розвитком моїх учнів щодня надихає мене продовжувати. У центрі ми працюємо не лише з дітьми, але й з їхніми родинами, пояснюючи, як допомогти дитині розвиватися мовленнєво й когнітивно між нашими заняттями. Це вимагає великої емпатії, терпіння і розуміння.
В умовах стресу, коли безпекова ситуація в Харкові залишається складною, центр «Моя кімната» надає дітям необхідне стабільне середовище, де вони можуть бути просто дітьми. Це, на мою думку, найважливіше.