Створення просторів для дітей та молоді у притулках для ВПО на базі професійно-технічних навчальних закладів.
ДРУЖНІЙ ПРОСТІР
Створення просторів для дітей та молоді у притулках для ВПО на базі професійно-технічних навчальних закладів.
У 15 професійно-технічних навчальних закладах освіти в різних містах України були створені простори, де діти, підлітки та їхні батьки, які постраждали від війни, могли отримати психоемоційну підтримку та допомогу в адаптації до нового місця проживання.
Дружні простори працювали у трьох напрямах для комплексної відповіді на запити українців після початку війни
1
Підтримка та розвиток дітей та молоді. Для них фахівці та волонтери проводили навчальні, творчі, спортивні, розвивальні заходи, профорієнтаційні програми, психологічні консультації, тренінги з мінно-вибухової, хімічної безпеки та домедичної допомоги тощо.
Підсилення ПТНЗ та коледжів. Команда проєкту розробила методичні матеріали, провела навчальні тренінги, поширила найефективніші практики роботи, щоб заклади покращили свої навички у наданні допомоги внутрішньо переміщеним людям.
2
3
Створення спільноти на базі ПТНЗ та коледжів. Ці заклади виступили як осередки, де ВПО та мешканці громади змогли згуртуватися для спільного проведення дозвілля та розв'язання нагальних проблем.
Дружні простори працювали у трьох напрямах для комплексної відповіді на запити українців під час війни
Підтримка та розвиток дітей та молоді. Для них фахівці та волонтери проводили навчальні, творчі, спортивні, розвивальні заходи, профорієнтаційні програми, психологічні консультації, тренінги з мінно-вибухової, хімічної безпеки та домедичної допомоги тощо.
Підсилення ПТНЗ та коледжів. Команда проєкту розробила методичні матеріали, провела навчальні тренінги, поширила найефективніші практики роботи, щоб заклади покращили свої навички у наданні допомоги внутрішньо переміщеним людям.
Створення спільноти на базі ПТНЗ та коледжів. Ці заклади виступили як осередки, де ВПО та мешканці громади змогли згуртуватися для спільного проведення дозвілля та розв'язання нагальних проблем.
РЕЗУЛЬТАТИ
РЕЗУЛЬТАТИ
2500
людей (1281 — ВПО) отримали допомогу
15
дружніх просторів у 10 областях
643
заходи
967
психологічних консультацій
Сформували ПТНЗ та коледжі як центри спільнототворення та підтримки у своїх громадах.
Втілили масштабні заходи та акції, серед них — Хакатон громадських ініціатив, форум-театр, профорієнтаційні програми.
Розробили методичні матеріали для поширення успішного досвіду зі створення дружніх просторів.
ВІДГУКИ
Сергій Гордієнко, координатор Дружнього простору в ДПТНЗ «Дніпровський центр професійно-технічної освіти»
У ВПО, особливо у підлітків, існують проблеми соціальної адаптації, комунікації з місцевими, становлення пріоритетів після зміни умов життя. Для дітей — це проблеми відсутності доступу до дошкільної освіти, підготовки до школи, психоемоційного розвитку. Саме над цими викликами працює наш ПТНЗ у «Дружніх просторах».
Для нашого навчального закладу цей проєкт — можливість популяризувати професійну освіту, робітничі професії, покращити навички працівників та матеріально-технічну базу ПТНЗ.
Особисто для мене — це можливість ще більше допомагати людям. Ми з першого дня повномасштабної війни відкрили благодійний фонд, проте надавали підтримку лише у вигляді гігієнічних засобів та їжі, а коли відкрився проєкт, то ми розширили діапазон допомоги. Психологічна підтримка, тренінги для молоді, заходи з соціоемоційного розвантаження — це те, чого бракувало, коли почалась війна.
Богдан Федоров, 17 років, переселенець з Лисичанська (Луганська область) в Дніпро
Завдяки дружньому простору, постійним відвідуванням заходів я подолав депресію після переїзду з рідного міста Лисичанськ, де ми з батьками втратили майже все.
Найбільше подобається, що тут добрі та чуйні люди, які нам допомагають як у навчанні, так і в житті. У просторі я отримую підтримку, беру участь в корисних заходах, вивчаю англійську мову, бо в моїй школі цьому предмету не надавали значення.
А ще дружній простір допоміг мені знайти нових друзів, здобути знання у багатьох сферах діяльності.
Наталія Саута, координаторка проєкту у ДНЗ «Гадяцьке вище професійне аграрне училище»
У дружньому просторі ми надаємо психологічну підтримку, проводимо консультації для батьків та дітей, майстер-класи та арттерапевтичні заходи. Тут учасники знаходять друзів, розвантажуються емоційно та повертаються до життя.
Завдяки участі у проєкті наш ПТНЗ зробив свій внесок у відновлення родин з дітьми, які постраждали від війни. Разом з тим наш заклад покращив матеріально-технічну базу, а співробітники розвинули навички, необхідні для допомоги ВПО.
Для мене дружній простір — це новий досвід, неформальне спілкування з учасниками хабу на вільні та актуальні теми, відчуття самореалізації. А ще досвід участі в проєкті та співпраці з ГО, підвищення рівня комунікації з батьками, дітьми та підлітками, нові вміння з організації масових заходів.
Всеволод, 16 років, переселенець з Сєвєродонецька (Луганська область) в Івано-Франківськ
Я вперше відвідав «Дружній простір» під час відкриття. Зараз я навчаюся на слюсаря-електрика з ремонту автомобіля якраз в тому навчальному закладі, де створений цей простір. Найбільше мені тут подобаються люди, мої одногрупники та ті знання, які я отримую для майбутньої професії.
У «Дружньому просторі» я навчився комунікувати, справлятися зі стресом. А ще тут я відвідував профорієнтаційні заходи. Я мрію стати спеціалістом у тій професії, на яку навчаюсь, і такі заняття мені дуже допомагають в цьому.
Наталія Наєвська, координаторка в ДНЗ «Професійно-технічне училище №40 м. Новоукраїнка»
Робота у проєкті дала можливість впровадити в нашому закладі освіти сучасні напрями роботи з молоддю. Нові комунікації, великий позитив та досвід роботи допомогли створити безпечний освітній простір.
Дякуємо організаторам та донорам, проєкт супер, емоції та важливість результатів — неоціненні.
Яна, 9 років, переселенка з Херсона у Вінницю
Через війну я з мамою переїхала з Херсону до Вінниці. Ми заселилися в місцевий гуртожиток, і тут я почала ходити на різні заняття. Ми з мамою відвідували психолога, арттерапію, творчі заняття, малювання.
А ще нас вчили різних професій. Наприклад, я ходила на кулінарні майстер-класи, вчилася розписувати глазур’ю пряники та вафлі, як справжній кондитер. А на занятті з вебдизайну створила першу віртуальну листівку.
Також в мене з'явилися нові друзі. У нас багато спільних захоплень та уподобань. У «Дружньому просторі» цікаво та весело, можна чогось нового навчитися, спробувати. Або просто провести час з друзями. Мені тут весело, безпечно та комфортно.
Олена Лешко, координаторка в ДНЗ «Нововолинський центр професійно-технічної освіти»
Проєкт сприяв творчому розвитку наших педагогів, які отримали нові навички та знання з організації дійств, таких як форум-театр та хакатон.
Тож висловлюємо щиру вдячність усім донорам та організаторам проєкту. Ви надихнули наш центр на нові звершення.
ВІДГУКИ
Сергій Гордієнко, координатор Дружнього простору в ДПТНЗ «Дніпровський центр професійно-технічної освіти»
У ВПО, особливо у підлітків, існують проблеми соціальної адаптації, комунікації з місцевими, становлення пріоритетів після зміни умов життя. Для дітей — це проблеми відсутності доступу до дошкільної освіти, підготовки до школи, психоемоційного розвитку. Саме над цими викликами працює наш ПТНЗ у «Дружніх просторах».
Для нашого навчального закладу цей проєкт — можливість популяризувати професійну освіту, робітничі професії, покращити навички працівників та матеріально-технічну базу ПТНЗ.
Особисто для мене — це можливість ще більше допомагати людям. Ми з першого дня повномасштабної війни відкрили благодійний фонд, проте надавали підтримку лише у вигляді гігієнічних засобів та їжі, а коли відкрився проєкт, то ми розширили діапазон допомоги. Психологічна підтримка, тренінги для молоді, заходи з соціоемоційного розвантаження — це те, чого бракувало, коли почалась війна.
Богдан Федоров, 17 років, переселенець з Лисичанська (Луганська область) в Дніпро
Завдяки дружньому простору, постійним відвідуванням заходів я подолав депресію після переїзду з рідного міста Лисичанськ, де ми з батьками втратили майже все.
Найбільше подобається, що тут добрі та чуйні люди, які нам допомагають як у навчанні, так і в житті. У просторі я отримую підтримку, беру участь в корисних заходах, вивчаю англійську мову, бо в моїй школі цьому предмету не надавали значення.
А ще дружній простір допоміг мені знайти нових друзів, здобути знання у багатьох сферах діяльності.
Наталія Саута, координаторка проєкту у ДНЗ «Гадяцьке вище професійне аграрне училище»
У дружньому просторі ми надаємо психологічну підтримку, проводимо консультації для батьків та дітей, майстер-класи та арттерапевтичні заходи. Тут учасники знаходять друзів, розвантажуються емоційно та повертаються до життя.
Завдяки участі у проєкті наш ПТНЗ зробив свій внесок у відновлення родин з дітьми, які постраждали від війни. Разом з тим наш заклад покращив матеріально-технічну базу, а співробітники розвинули навички, необхідні для допомоги ВПО.
Для мене дружній простір — це новий досвід, неформальне спілкування з учасниками хабу на вільні та актуальні теми, відчуття самореалізації. А ще досвід участі в проєкті та співпраці з ГО, підвищення рівня комунікації з батьками, дітьми та підлітками, нові вміння з організації масових заходів.
Всеволод, 16 років, переселенець з Сєвєродонецька (Луганська область) в Івано-Франківськ
Я вперше відвідав «Дружній простір» під час відкриття. Зараз я навчаюся на слюсаря-електрика з ремонту автомобіля якраз в тому навчальному закладі, де створений цей простір. Найбільше мені тут подобаються люди, мої одногрупники та ті знання, які я отримую для майбутньої професії.
У «Дружньому просторі» я навчився комунікувати, справлятися зі стресом. А ще тут я відвідував профорієнтаційні заходи. Я мрію стати спеціалістом у тій професії, на яку навчаюсь, і такі заняття мені дуже допомагають в цьому.
Наталія Наєвська, координаторка в ДНЗ «Професійно-технічне училище №40 м. Новоукраїнка»
Робота у проєкті дала можливість впровадити в нашому закладі освіти сучасні напрями роботи з молоддю. Нові комунікації, великий позитив та досвід роботи допомогли створити безпечний освітній простір.
Дякуємо організаторам та донорам, проєкт супер, емоції та важливість результатів — неоціненні.
Яна, 9 років, переселенка з Херсона у Вінницю
Через війну я з мамою переїхала з Херсону до Вінниці. Ми заселилися в місцевий гуртожиток, і тут я почала ходити на різні заняття. Ми з мамою відвідували психолога, арттерапію, творчі заняття, малювання.
А ще нас вчили різних професій. Наприклад, я ходила на кулінарні майстер-класи, вчилася розписувати глазур’ю пряники та вафлі, як справжній кондитер. А на занятті з вебдизайну створила першу віртуальну листівку.
Також в мене з'явилися нові друзі. У нас багато спільних захоплень та уподобань. У «Дружньому просторі» цікаво та весело, можна чогось нового навчитися, спробувати. Або просто провести час з друзями. Мені тут весело, безпечно та комфортно.
Олена Лешко, координаторка в ДНЗ «Нововолинський центр професійно-технічної освіти»
Проєкт сприяв творчому розвитку наших педагогів, які отримали нові навички та знання з організації дійств, таких як форум-театр та хакатон.
Тож висловлюємо щиру вдячність усім донорам та організаторам проєкту. Ви надихнули наш центр на нові звершення.